2023/2024

Sajó Károly Kárpát medencei döntő

Cím

Nemzetközi környezetvédelmi verseny Győr

Május 16-17 - én Győrben voltunk Nemzetközi környezetvédelmi verseny Kárpát – medencei döntőjén.

A verseny megnyitója a győri városházán volt megrendezve, ahol először egy szerb lány szavalt, Őt követően szintén Szerbiából egy fiú gitárszólózott. Egy rövid beszéd után jó magam szavaltam. A  megnyitó után átmentünk szálláshelyünkre a Famulus Hotelba. Hosszú várakozás után megkaptuk a szobáinkat majd elmentünk a hotel éttermébe ebédelni. Ebéd után, kb. negyed kettő körül buszokba szálltunk és elmentünk a Kócsagvárhoz, ahol csoportokra osztottak minket. Mind a két csoport kapott 1-1 vezetőt "Sálas" Krisztát és "kockás" Krisztát.  A két csoportot elvitték két külön helyre és a vezetőinkkel együtt elindultunk egy terepgyakorlatra a Fertő-Hanság Nemzeti parkban. A túra kb. 2 órába telt, amit egy rövid 20 perces teszt követett. A tesztek kitöltése után szarvasmarha kolbászos szendvicset ehetünk. A visszafelé vezető út a szálláshoz nagyon gyorsan eltett, ugyanis nagyon jól elszórakoztunk a győri és a budapesti csapatokkal. Mikor vissza értünk, egyből mehettünk enni és utána mindenki azt csinálhatott, amit szeretett volna. Ezt az időt mi a szobánkban töltöttük el pihenéssel. Reggel fél hétkor már kellett kelnünk, hogy készen legyünk, mire reggelire kell menni. Reggeli után kihúztuk egy borítékból a szóbeli kis előadásunk sorszámát. A húzás után egyből mentünk megírni az írásbelit, ami mindenki szerint nagyon nehéz volt. Az írásbelik után következtek a szóbelik, ahol mi 15.-ek voltunk a 20-ból. Ebéd után lehetett menni városnézésre, illetve, aki nem szeretett volna az ott is maradhatott, vagy elmehetett plázázni. Mi a plázázás mellett döntöttünk. Negyed 6-ra a városháza dísztermében kellett lennünk a kiértékelésre. Több mindent is díjaztak, mint például a legjobb plakátok zsűri és közönség szerint, legeredményesebb határon túli csapat. A díjkiosztó közel másfél órás volt. Mi a 20-ból 15. helyen végeztünk. Azt hiszem a zsűrinek és a szervezőknek volt igazuk, hogy akik ide eljutottak, azok már mind győztesek, hisz ide tényleg a legjobbak jutottak. Egy esemény dús és sok élménnyel teli 2 napot tudhattunk magunk mögött!