2023/2024

November

Ez történt novemberben...

Lábtoll-labda bemutató, 2018.november 15., Hetény

Csütörtök délelőtt ellátogatott hozzánk a tápióbicskei lábtoll-labda klub. Először megismerhettük a sport eredetét és szabályait. Többek közt azt is megtudtuk, hogy ez a sportág a foci, a röplabda és a tollaslabda keveréke. A szabályok egyesben nagyon egyszerűek, ugyanolyanok, mint a röplabdában, csak annyi kivétellel, hogy lábbal játsszák, és van két rúgásfajta, amely pluszpontot ér. A labda egy kisebb méretű gumiból készült korong, amiből kiáll négy toll. Az előadás után mi magunk is kipróbálhattuk ezt a sportot. Nagyon érdekes volt, és rettentő jó a technikai tudás fejlesztésére, ráadásul büszkék lehetünk arra is, hogy a magyarok Európa bajnokok ebben a sportágban.

Pákozdi Máté (7. osztályos tanuló)

Múlt héten csütörtökön eljött hozzánk egy sportegyesület Magyarországról. Egy igen különleges sportot mutattak be iskolánknak, a lábtoll-labdát. Látszatra elég egyszerűnek tűnt. Mikor kiment két önként jelentkező kipróbálni, sokszor elrontották, és amikor már mi is játszhattunk, rájöttünk, hogy ez egyáltalán nem egyszerű. A bemutató után hagytak pár tollaslabdát az iskolánknak, amelyekkel gyakorolhatunk a tornaórákon.

Gál Ádám Vajk (8. osztályos tanuló)

Középiskolák bemutatkozása november folyamán, Hetény

Tesztelés 5/2018, az 5.évfolyam tesztelése magyar nyelvből és matematikából, 2018.november 21., Hetény

2018-ban az ötödikesek újra megmérettették magukat. Mivel én ötödik osztályos tanuló vagyok, ez engem is érintett. Reggel, mikor kedves tanító bácsik/nénik fogadtak bennünket, az akarás, illetve izgulás mindenki szemében látható volt. A feladatlapokat izgatottan vártuk, viszont amikor elkezdtük megoldani, az izgatottság mindenkinél eltűnt. A feladatok nagyon jól el voltak magyarázva, könnyen meg lehetett érteni őket. Szerintem a magyar nehezebb volt, mint a matematika.

Daniš Dorián, 5. osztályos tanuló

Rendhagyó angolóra,, 2018.november 16., Hetény

November 16.-án egy rendhagyó angolórán vehettünk részt: ellátogatott hozzánk Melissa és Éva Angliából. Sokat beszéltünk velük angolul. Nem csak azért volt jó ez a találkozás, mert az angol kommunikációt gyakorolhattuk, hanem azért is, mert megismerkedhettünk kultúrájukkal, szokásaikkal. Értettük, amit mondtak, és mi is megértettük magunkat velük. Mindez nagyon jó érzés volt számunkra. Jó volt látni, hogy az angolórán tanultakat a mindennapi kommunikációban is tudtuk alkalmazni.

Kocsis Dóra (7. osztályos tanuló)

On a very special Friday our English teacher wasn't the only one who came into the classroom. She was with two women from England. The women were very nice and they were speaking understandable English. We were playing some games and we asked them about their lives in Brighton. At the end of the double English lesson we also showed them the school. This Friday was a very great experience for us and we hope that this wasn't the last time we met them.

Vörös Zsófia, 8. osztályos tanuló

Történelmi séta a felvidéken, 2018.november 21., Deáki, Galánta, Somorja, Pozsony

Reggel az iskola elől 8-kor indultunk. A sárga busszal először Deákiba mentünk megnézni a katolikus templomot. Ott egy nagyon aranyos és kedves néni várt minket. Elmondta a falakon lévő képeknek a történetét, és hogy kik vannak rajtuk. Elmesélte azt is, hogy amikor már Deáki Szlovákiához tartozott, akkor jöttek a templomba az ellenőrök. Azt mondták a falon lévő koronázási freskóra, hogy a magyar koronának itt nincs helye, meszeltessék le. Azonban a falusiak okosak voltak , és egy papírra festett kezet raktak a korona helyére, így máig ott van a magyar korona a deáki templomban. Felmentünk a "padlásra" is, ahol érdekes hanghatások vannak. Orsi meg én beültünk két lyukba, és azon keresztül kommunikáltunk. Deákiból Somorjára indultunk, de útközben megálltunk Galántán is, ahol egy bácsi mondott pár mondatot. Somorján a Szafari nevű étteremben ebédeltünk. Ezután megnéztük a somorjai református templomot. Ott egy nagyon ötletes és szép kiállítást láttunk az ottani gyerekek munkáiból. Somorjáról Pozsonyba indultunk, ahol először megnéztük a várban az üvegszobát. Utána az idegenvezetőnk elmondta a falban talált 5 faliszőnyeg történetét. Később megnéztük Pozsony érdekességeit. Hát, jó sok volt belőlük! Ami nagyon megragadott, az a PISILŐ KISFIÚ. Miközben mentünk az egyik helyről a másikra, a karácsonyi vásárt is láttuk, meg egy kis korcsolyapályát. Igaz, hogy a karácsonyi vásár csak pénteken kezdődött, de már akkor is voltak kint árusok. A túra végére teljesen összefagytunk. 8 óra után értünk haza. Szerintem mindenki nagyon hamar ment aludni, hogy kiheverje ezt az fárasztó, de eseményteli napot.

Hovany Dóra (8. osztályos tanuló)

November 21.-én, szerdán elindultunk először Deákiba. A buszos út után megérkeztünk, és bementünk egy katolikus templomba. Itt beszéltek nekünk freskókról és festményekről majd megnézhettük a kiskápolnát, de a legérdekesebb csak ezután jött, mert felmehettünk a szerzetesek régi szállására. Ott fent kipróbálhattunk Hovany Dórával egy kis beszélgetős alagutat, amiben messze voltunk egymástól, suttogtunk de mégis hallottuk egymást. Deáki után mentünk Somorjára ebédelni. Utunkat Pozsonyba folytattuk tovább. Ott először megnéztünk egy palotát, majd sétáltunk, és azt is láttuk, ahogy a pozsonyiak készülődnek a karácsonyi vásárra. Megnéztünk még egy óriási templomot, aztán pedig elindultunk haza. Szerintem jól sikerült a kirándulás.

Vörös Orsolya, 6. osztályos tanuló

Baróti Szabó Dávid Szavalóverseny, 2018. november 23., Dunaradvány

Pénteken került sor a Baróti Szabó Dávid Szavalóversenyre Dunaradványon. A kultúrházban volt a megnyitó, majd az 1. és 2. kategória szavalói átmentek az iskolába, míg a 3., 4. és 5. kategória versmondói a kultúrházban maradtak. Ebéd után következett az eredményhirdetés. Ezután közösen megkoszorúztuk Baróti szobrát, miközben elénekeltük a Himnuszt.

Bencsik Jázmin (8. osztályos tanuló)

November 23-án, pénteken került megrendezésre a Baróti Szabó Dávid szavalóverseny Dunaradványon. Iskolánkból 8 tanuló vett rajta részt. Az 1. és a 2. kategória a radványi iskolában versenyzett, a 3., 4. és 5. kategória pedig a kultúrházban. Mindenkinek 2 verssel kellett színpadra állnia. A kötelező vers témája Mátyás király volt. Ezen kívül mindenki elszavalt egy szabadon választott verset is. Nagyon jó eredményeket hoztunk haza: két bronz, egy ezüst és egy helyezés nélküli aranysávos besorolás mellett egy 2. és egy 3. helyezett aranysávosunk is lett.

A rajzverseny is Mátyás király témakörben zajlott. A kiértékelésére szombat délután került sor. A hetényieknek sok rajzát láttuk kiállítva, többen díjat is nyertek. Mindenki nagyon jól érezte magát. A kiállítás megnyitója után fellépett a dunaradványi Magok színjátszó csoport, közülük is többen a mi iskolánk diákjai.