2023/2024

Tábita Erdélyben

Küföldi magyaroknál báboztunk

Három évvel ezelőtt Gyöngyi néninek támadt egy ötlete. „Elviszem a bábosokat Erdélybe!“-gondolta. Idén sikerült is megvalósítania, és tudjuk, hogy sok munkával járt, hogy eljussunk a romániai magyarokhoz, de összejött!

Mivel az út hosszú volt, ezért csak vasárnap este indultunk. Autóbusszal utaztunk. Nagyon mókás és vidám társaságba keveredtünk. Nagyon keveset aludtunk a buszban, pedig jó lett volna, mivel másnap nagy túrát tettünk. Először Kolozsvárott álltunk meg, ahol megnéztünk egy gyönyörű református templomot. Majd ugyanitt megcsodálhattuk azt a templomot is, ahol Mátyás királyt megkoronázták. Kolozsvárt elhagyva végre élőben láthattuk a Tordai hasadékot, mivel olyan sokat olvastunk róla az iskolában. Egy kicsit eltévelyedtünk, de végül megtaláltuk a helyes útvonalat. Meglátogattunk egy sóbányát is, ahol igazán jó volt belélegezni a tiszta levegőt, majd csónakáztunk a sós vízen. A nap végén a Mezőpaniti Református Kollégiumban szálltunk meg, ahol egy kedves tiszteletes úrral megszereltük a leszakadt ágyat.

Másnap két előadásunk volt. A munka után jóllaktunk egy pizzériában. Csíkszereda következett. Az itteni emberek, családok nagyon kedvesek. Örülünk, hogy ilyen embereknél kaptunk szállást éjszakára. Másnap az iskolásoknak 3 darabot adtunk elő: a Bábel tornyát 4-szer, a Dávid és Góliátot 3-szor, valamint a József és testvérei c. darabot egyszer. Mindezt egy nap leforgása alatt. Az éjszakai pihenő után elbúcsúztunk vendéglátóinktól – akiktől ajándékot is kaptunk -, és már robogott is velünk tovább az autóbusz Zsobokra. Útközben volt két előadásunk Csíkrákoson és egy másik faluban. Zsobokra késő este érkeztünk, ahol még az alvás előtt a fáradhatatlan Gyöngyi nénivel jót szórakoztunk. Délelőtt a zsoboki árvaházban ajándékokat osztottunk szét, valamint a gyerekeket megajándékoztunk 2 előadásunkkal is. Adtunk egy interjút, majd szándékunkban állt a Varjúvárat megtekinteni, de sehol nem találtuk. Talán még mindig keresnénk, ha Gyöngyi néni ki nem adta volna a hadiparancsot: „Teljes gőzzel irány: haza!!!

Szerintem mindenki jól érezte magát. Annyi emlékem született, hogy nem is tudom mindegyiket papírra vetni, de ez a töredék is soknak tűnhet. Remélem,  még sok ilyen turné részesei lehetünk, és mindenki nevében mondhatom:

NAGYON HÁLÁSAK VAGYUNK, GYÖNGYI NÉNI!!!